onsdag 3 oktober 2007

Undanflykter

Saker jag gjort i stället för att sticka på Hybris:

  • Stickat provlapp för Eris.

  • Stickat klart två gröna hemligheter.
  • Lekt med Ravelry. Väl värt att köa för.
  • Börjat på Sunrise Circle Jacket fast jag egentligen inte har tid.
  • Smygstickat vilt på Sunrise Circle Jacket.

  • Stickat en alienmössa i egen design till Vilda Bebin.

  • Av misstag påbörjat en alienmössa till mig själv eftersom det första alienansiktet blev för stort för Vilda Bebin.
Hur det kom sig att jag till slut började sticka på Hybris:
  • Den ena gröna hemligheten behöver sys ihop. Jag gillar inte att sy.
  • Alienmössan behöver broderas. Jag gillar verkligen inte att brodera.
  • Garnet till Sunrise Circle Jacket ligger på en kon på dryga kilot. Det finns gränser för hur smygigt det stickandet kan bli.
  • Jag hittade mitt utskrivna mönster (8 A4-sidor) till slut.
  • Stora Kärleken läser min blogg och kommer ihåg vad dumheter jag lovat här.
I övrigt har jag varit (och är) dunderförkyld, så jag har inte haft en chans att utforska vår nya garnbutik. Men det är rätt OK att sitta inne och hosta så länge utsikten ser ut så här:

2 kommentarer:

Trollmamman sa...

Har du samma garn till Eris-provlappen som till Sunrise-koftan? Den var himmla snygg förresten :-) Jag har inte heller varit i nya butiken - kanske vi kan göra sällskap dit snart?

Kristina sa...

Snygg kofta och filten blir ju helt underbar. Visst är det märkligt att man skjuter upp saker tills det nästan är panik. Jag är likadan men har varit duktig i ca 2 månader ohc avslutat en massa WIP som jag inte tyckte var roliga längre. Är det indecitagarnet som du har börjat sticka av?