måndag 8 oktober 2007

Drakens skatt



Jag masade mig iväg till doktorn idag och förväntade mig att bli ivägskickad till jobbet med någon kommentar om folk som pjoskar med sig själva. I stället skickades jag hem ögonaböj med tio dagars sjukskrivning, talförbud, dunderantibiotika och den där morfinbaserade hostmedicinen som slår ut mig på tio sekunder blankt. Och en kommentar om att det kunde vara smart att söka vård lite tidigare nästa gång.

Så det var helt rätt dag att hitta en avi för utlandspaket i posten. Det var garn och bok för Autumn Rose Pullover, som jag har dreglat över sedan geniala Eunny visade en liten glimt av den i våras. När jag sökte nytt jobb i augusti så lovade jag mig själv att fira med den om jag mot förmodan fick jobbet. Och så fick jag det. Och så visade det sig ännu bättre än jag hoppats. Så nu undrar jag om jag borde sticka två tröjor - eller räcker det med en XL?

Men nu är jag ju sjukskriven och får inte gå till jobbet hur skojigt det än är (nej, jag är inte sarkastisk, jag gillar mitt jobb). Då är det bra att ha 24 skotska nystan att leka med. Och de är otroligt vackra, även om de har lätt oväntade färger - det är betydligt mer pistagegrönt och solgult än jag hade räknat med. Och de är mina, mina och vaktas av draken i min bokhylla. Inte kändes de så sträva och kliiga som jag väntat mig heller, även om de har en bit kvar till alpackans smörighet. Så allt är klart för uppläggningen, förutom att jag har 291 varv kvar på Hybris...

...och att jag antingen somnar eller hostar hela tiden. Samt har det intressanta problemet att hindra Vilda Bebin från att tugga på elsladdar utan att a) tala eller b) röra mig hastigt.

Inga kommentarer: