söndag 14 oktober 2007

Färdigsytt

Nu har jag äntligen tagit mig samman och avslutat några av mina AFO - Almost Finished Objects. Allt stickande var sedan länge gjort, det som återstod var att sy ihop delar, fästa trådar, sy i blixtlås och - ack, fasa! - lite fritt broderi. Trots mitt totala ointresse och likaledes totala brist på talang för dessa ting så tog det bara ett par bedövande trista timmar - avsevärt kortare tid än jag ägnat åt att gruva mig för sömmandet.

Och för säkert sjuhundrade gången frågade jag mig själv varför jag aldrig kan få ändan ur vagnen med sådant här. svårt är det ju inte. Och man kan ju följa Billigt Garns superba tips och ta en äggklocka till monteringshjälp.

Så vad blev det av denna möda? Eh, jo, det blev alltså tre plagg, men två är hemliga tills dess de nått mottagaren. Det enda som är uppvisningsbart är alltså Vilda Bebins Alienmössa:

Vilda Bebin hade hunnit somna, så modellandet utförs här av hennes mjukislejon. Lite mer utförlig beskrivning kommer i galleriet vad det lider.

Nu ska jag bara ställa äggklockan och ta itu med nästa tråksyssla - skriva ihop mönstret utifrån diverse lösa lappar med obegripliga kråkfötter. Frågan är - kommer någon annan än jag att vilja sticka något sådant här?

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket bra tips! Med äggklockan alltså.
Först tänkte jag att "det kan jag ju använda även till andra tråksaker jag skjuter upp", men sen insåg jag att då kommer den stackars äggklockan aldrig att få vila =)