tisdag 16 oktober 2007

UFOn i sikte

Knitting Daily skickade ut en liten förfrågan om hur många UFOs man hade. UFO (UnFinished Object, dvs oavslutad stickning) definieras som något man börjat sticka på i avsikt att det skulle bli något (alltså inte en provlapp) och som man ännu inte avslutat.

Så jag började räkna efter.


Som tidigare nämnts, så kan jag ha lite problem med att avsluta saker, särskilt om avslutandet inbegriper sömnad. Jag har också en tendens mot att vara lite splittrad multitasking. Det var alltså ingen överraskning för mig att jag hade några UFO's. Fyra, fem... Det blev lite sport att hitta fler. Sju, åtta...


Jag öppnade mitt garnskåp och små kassar hoppade ut och ville vara med. Elva, tolv... När islandströjan dök upp började det kännas oroväckande. Femton, sexton...


Jag öppnade "strumptunnan" i vardagsrummet där de allra äldsta synderna dolts (Hej Stora Kärleken, det visste du inte, va?) Där fanns saker jag knappt minns att jag stickat. Tjugoen, tjugotvå... Och på tampen kom ett par förvirrade virkobjekt och ville vara med. Fast de räknas inte.


Tjugofem oavslutade projekt får jag det till. Tjugofem! Och då får som sagt inte virkningarna vara med. Det här är inte bra. Så snart Hybris börjar vara i hamn så är det dags för ännu en avslutningsvecka. Vad det är? Det återkommer jag till nästa gång, tillsammans med en liten översikt av alla dessa UFOn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min man har med auktoritet i rösten förkunnat på nåt Stickcafé, att jag hade säkert minst 50 UFOs. Men det kan väl aldrig tro? Det är iaf mindre än 10 nu. Ja, hur blir det så?

Anonym sa...

Du behöver inte känna dig ensam...

www.jennies.blogg.se